niedziela, 14 października 2012

Podsumowanie - tydzień 42

W tym tygodniu niewiele się zmieniło jeśli chodzi o PKN Orlen. Odnotowaliśmy niewielki spadek. Cały czas obstawiam dalsze wzrosty. Z tego też powodu w tym tygodniu zwiększyłem posiadany pakiet akcji PKN.
PKN Orlen - układ dzienny
Zakładam wzrost do poziomu około 53 zł w przeciągu najbliższego 1,5 miesiąca. Według serwisu czasnazysk.pl teoretyczny zakres wzrostu dla Orlenu wynosi 55,38.

Jednak siła relatywna jest ujemna.

Także Forte w tym tygodniu nie rozwiało wątpliwości czy zamierza piąć się, czy spadać. Zakładałem, ze mijający tydzień rozwiąże ten problem ale tak się nie stało. Obroty nadal były znikome. Trójkąt pozostał nienaruszony. Pozostaje czekać dalej i obserwować rozwój sytuacji.
Forte - układ dzienny
Forte - układ dzienny
Ten tydzień dla spółki nie był zbyt pomyślny. Przebiła wsparcie jakim była dolna linia kanału wzrostowego, przebiła się przez lukę bessy. I zatrzymała się 1 gr powyżej ustawionego przeze mnie stop loss.
Police - układ tygodniowy
Na wykresie tygodniowym widać jak kurs zszedł do wsparcie jakie dają średnie długie. Dalsze obniżanie kursu będzie dla mnie oznaczało sprzedaż akcji.
Police - układ dzienny

Police - układ dzienny

PUŁAWY
Od dwóch tygodni kur powoli opada. Nie udało się pokonać oporu 124,90. Aktualnie kurs buduje bazę, która pozwoli na przebicie się przez opór.
Puławy - układ dzienny
W piątek kurs znalazł wsparcie ze strony długich średnich. Jednocześnie nie pozostało wiele miejsca w kanale wzrostowym. Myślę, że już czas na ruch w górę.
Puławy - układ dzienny
Jako ostrzeżenie należy potraktować przebicie kursu przez linię trendu 200 sesyjnego. Na plus należy zaliczyć, że na razie nie została przekroczona połowa dużej, wzrostowej świecy z 17 września.


Jeśli chcesz podzielić się swoimi uwagami to napisz komentarz lub e-mail.

9 komentarzy:

  1. Ja bym sprzedał te akcje. Są lepsze alternatywy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Swoje inwestycje oparłem na trzech założeniach:
    1. Muszę cokolwiek wiedzieć o danym instrumencie finansowym.
    2. Trzeba dysponować odpowiednim kapitałem do danej inwestycji.
    3. Trzeba zaakceptować ryzyko jakie niesie za sobą dany instrument.
    Poza tym można oczywiście wygrać w Lotto, dostać duży spadek itp, itd.
    Gdybym miał 1 milion, a nie kredyt hipoteczny inwestycja wyglądałaby inaczej.

    Chętnie wysłucham innych sugestii tylko konstruktywnych. Więc czekam ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam także zasadę nie inwestowania w jedną spółkę :-)
    KGHM od początku roku zyskał 35,28%, ja niestety 28%
    Fajniej wygląda Eko Export, które dość długo trzymałem - 80,78% od początku roku.
    Tyle tylko, że nic nie wiadomo na 100%.
    Czy gwarantujesz, że jak wszytko sprzedam i kupię KGHM to na koniec roku wyjdę lepiej?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet KGHM musi w końcu spaść=zwłaszcza zważywszy na obecną cenę. A Ursus dał sygnał S na tygodniowym wykresie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uważam ze sprzedaż tych akcji to lepsza opcja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też liczę na wzrosty w Orlenie :/
    Wie ktoś może czy przysługują jakieś ulgi podatkowe 2012 od inwestycji? Pewnie nie... no ale spytać nie zaszkodzi.

    OdpowiedzUsuń