czwartek, 22 grudnia 2011

Świąteczne zakupy - rzut okiem na mój portfel inwestycyjny





Wczoraj zgodnie z tym co pisałem na Google+, zakupiłem akcje dwóch spółek:
  • Eurocash,
  • Skotan.

 
Eurocash obserwowana była od pewnego czasu i czekałem na wybicie z potwierdzeniem w obrotach. Dokładnie wczoraj pojawiła się duża świeca wzrostowa. Warunki zakupu zostały spełnione.

Eurocash - układ dzienny
Skotan
Skotan zainteresowałem się dopiero w tym tygodniu. Czekałem na reakcje na lukę hossy. Wczoraj pojawiła się druga luka hossy potwierdzona wzrostem obrotów. Dwie luki hossy powinny stanowić silna obronę przed spadkami.
Skotan - układ dzienny
CD Projekt RED
Kurs wybił w górę z trójkąta, ale jednocześnie zatrzymał się na luce hossy, którą będzie musiał pokonać aby móc dalej rosnąć. Obserwujemy także wzrost obrotów.
CD Projekt RED - układ dzienny
City Interactive
Tutaj także obserwujemy pokonanie oporu oraz wzrost obrotów.
City Interactive - układ dzienny

Netia
W dniu wczorajszym pożegnałem się na razie z Netią. Przełamała wsparcie co zostało potwierdzone znacznymi obrotami. Chociaż cały ten znaczny spadek zostało wykonany w ostatnich minutach sesji SL zadziałał nieubłaganie.

6 komentarzy:

  1. Witam
    O dwóch spółkach z branży gier pisałem ostatnio na StockWatch.pl w związku z nowymi rekomendacjami. Polecam wpis:
    Link
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć!

    Też interesuję się spółką Eurocash i bardzo cieszę się z tego wczorajszego wybicia. Są jednak dwie rzeczy, które mnie martwią:
    1. Dziś kurs zatrzymał się i odbił lekko od ograniczenia poprowadzonego przez maksy z dni: 16.08, 31.08, 27.10.
    2. RSI > 70. Spoglądając na RSI z 2lat widzimy, że w takiej sytuacji kurs niedługo potem zniżkował. Jego dalsze losy zależały dalej od trendu, w którym się znajdował, a czy na pewno jest to trend wzrostowy? Jeśli tak to obecne dolne ograniczenie widzę na 24zł co jest trochę dalekim stopem.

    Natomiast:
    Optymistyczne jest przebicie 200SMA
    oraz
    Wczorajsze wybicie przekroczyło górne ograniczenie spadkowe zapoczątkowane 8.04. Otwarcie nastąpiło już powyżej tej kreski:)
    W ciągu dnia kurs przebił opór wyznaczony przez Ciebie, miłoby było, gdyby również dzień zamknął się powyżej, co otworzyłoby drogę do 30 a potem 32zł (i przebicie spadkowego ograniczenia poprowadzonego przez dni 14.01 i 8.04

    Pozdrawiam Świątecznie!
    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiejszy wynik na Eurocash uważam, za niezły:
    1. Potwierdzone wczorajsze wybicie - zamknięcie powyżej wczorajszego zamknięcia
    2. Świeca równowagi.
    Opór okazał się zbyt silny. Raczej nie wierzyłem, żeby kurs z marszu pokonał ten opór. Trochę za słaby rynek, chociaż Skotan w tym tygodniu pokazał bycze rogi.
    Owszem RSI > 70 oznacza spadek, ale nie zawsze dotkliwy. Od lutego 2009 roku wielokrotnie RSi było powyżej 70 a jednak kurs cały czas się wpinał przez ponad dwa lata. Ważna jest obserwacja średnich. Przebicie średnich krótkoterminowych zawsze kończy się większym spadkiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie gdyż chciałem kupić Eurocash,CD RED i CIty Interactive. czy po takich dynamicznych wzrostach nie powinna nastąpic lekka korekta na tych walorach ?Jakie poziomy byłyby dobrym miejscem kupna ?Będę wdzięczny za krótki komentarz.Dopiero stawiam pierwsze kroki Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wg mnie na CDR sutuacja wcale nie jest bardzo bycza. Owszem doszło do wybicia w górę, ale dzisiaj nie udało się pokonać luki hossy, która może okazać się silnym oporem. Dodatkowym ograniczeniem była linia trendu 80 sesyjnego. Myślę, że trójką to nie jest ta główna formacja, z której zacznie sę wzrost. Wydaje mi się, że będziemy mieć formację prostokąta. Jeśli kurs zamknię się powyżej luki hossy i średnie będą wspierały wzrost to kupiłbym CDR i ustawił SL poniżej luki. Znaczący opór będzie na 5,93 tutaj można zrealizowac zysk jeśli kurs ruszy w dół lub czekać na wybicie.
    CIA można próbować łapać około 30,15. Chociaż powinna nastąpić drobna korekta, aby średnie długoterminowe trochę podgoniły. Wtedy może być kurs atrakcyjniejszy. Do CIA praktycznie nie mam zastrzeżeń.
    Eurocash mam nadzieję, że nie zejdzie poniżej 27,48. W tych okoliczach powinien zbudować bazę do dalszego wybicia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuje za komentarz

    OdpowiedzUsuń