niedziela, 22 stycznia 2012

Midas, Gant, Odlewnie, Cognor - gdzie pędzą ?

Jeden z czytelników poprosił mnie o opinie na temat następujących walorów:
  • Midas, 
  • Gant, 
  • Odlewnie,
  • Cognor.
MIDAS
Jeśli chodzi o Midas to wg mnie nadal obowiązuje długoterminowy trend malejący, właściwie od wielu lat (2006 rok).
Midas - układ dzienny


Ostatnio obserwujemy wyhamowywanie tego trendu. Na serwisie czasnazysk.pl.owszem padł techniczny sygnał kupna przy kursie 1,18 z zasięgiem 12,85. Kto by nie chciał tyle zarobić? Ale jest małe "ale". Otóż siła relatywna jest ujemna. A to już ma pewne znaczenie. Linia trendu 80 i 20 sesyjnego rosnące. Ale wszystkie średnie praktycznie na jednej linii. Aktualnie jesteśmy na pewno przed chwilą, którą można nazwać zmianą trendu średnioterminowego. Osobiście nie wchodzę, sytuacja jak dla mnie jest zbyt mało klarowna. Wolę walory, których średnie długoterminowe systematycznie pną się w górę, a tego w tym przypadku jeszcze brakuje.
Jeszcze jedno, wzrost w październiku 2011 poparty był wzrostem obrotów, aktualnie mamy malejący obroty.
Midas - układ dzienny
Malejące obroty oraz stabilizujący się kurs wyglądają jak formacja trójkąta symetrycznego. Formacja ta jest formacją kontynuacji trendu, w tym przypadku mielibyśmy do czynienia z kontynuacją krótkoterminowego trendu wzrostowego. Ale właściwie to dotarliśmy do końca tego trójkąta, a wybicie powinno było już nastąpić. Poniżej inne spojrzenie:
Midas - układ dzienny
Pozostaje obserwacja.

GANT
Tutaj sytuacja jest lepsza. Średnie krótkoterminowe ruszyły w górę, długoterminowe są na etapie zajmowania poprawnych pozycji. Wykres XO podał sygnał kupna 10 stycznia z zasięgiem 12,58. Siła relatywna dodania. Najbliższy opór 8,83. Osobiście kupowałbym dopiero po pokonaniu tego oporu. Byłoby dobrze, żeby Gant zbudował bazę w okolicach tego oporu. Tak aby wybicie było bardziej czytelne.
Gant - układ dzienny
Analizując Gant warto zapoznać się jeszcze z artykułem jaki znalazłem na APP Funds.  Poniżej link do artykułu.

Gant pomoże rynkowi obligacji korporacyjnych?


ODLEWNIE
Tutaj mieliśmy potężny wzrost w piątek poparty obrotami. RSI zaszedł bardzo wysoko. echniczny sygnał kupna (wykres XO) także w piątek. Teoretyczny zasięg wzrostu 3,23. W piątek także powstała luka hossy.
Tak jak w poprzednich przypadkach poczekałbym na ułożenie się średnich oraz pokonanie oporu 1,9. Nie znalazłem czasu na szukanie fundamentów piątkowego wybicia.
Odlewnie - układ dzienny
COGNOR
W tym przypadku także wykres XO podaje 17 stycznia sygnał kupna z zasięgiem 5,93.

Cognor - układ dzienny
Średnie krótkoterminowe skoczyły w górę, długoterminowe zaczynają się ładnie kształtować. Cały tydzień wzrostów, ale nie poparty dużym wzrostem obrotów. Przyjrzałbym się w jaki sposób pokona opór 4,25. Spółka na pewno do obserwacji.

Z powyższych walorów najmniej podoba mi się Midas, a najbardziej Gant. Gant ponieważ ma najbardziej równomierny wzrost. Jednak w każdym przypadku zdecydowałbym się na zakupy dopiero po pewnej obserwacji i ustabilizowaniu się wzrostów, wyznaczeniu nowego trendu.

5 komentarzy:

  1. Bardzo dziekuje, kupiłem dzisiaj troche Odlewni (ODL), opor na 1,9zł pokonany na dużych obrotach. CDRED dzisiaj odpalił wchodzisz? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czas na zysk podniósł teoretyczny zasięg z 3,23zł na 5,13zł! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na CDR poczekam na potwierdzenie wybicia. Odlewnie obserwuję, ale bardziej podoba mi się Gant. I nad tym się poważniej zastanawiam. Na razie wywaliło mnie dzisiaj z CIA więc fundusze przeznaczam chyba na EEX i może CDR lub GNT.

    OdpowiedzUsuń
  4. midas na wykresie liniowym... wstyd :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm. nie do końca rozumiem o co Ci chodzi...
    Wykres Midasa przedstawiałem w skali logarytmicznej, tak domyślnie mam ustawiony program. Owszem czasami warto spojrzeć na wykres w skali liniowej. Ale zamieszczone przeze mnie wykresy są w skali logarytmicznej.
    Więc proszę o więcej szczegółów skoro mam sie poprawić.

    OdpowiedzUsuń