niedziela, 6 listopada 2011

Ekoexport - tydzień 44



Akcje Ekoexport kolejny tydzień wzrosły. Czy jednak nie dotarły do granicy gdzie powinna nastąpić korekta? Długo wpatrywałem się w wykres dzienny i postanowiłem nieznacznie skorygować swoje poprzednie kreski. Kurs wyraźnie napotkał opór co było widać po ostatniej spadającej gwieździe i wisielcu. Opór wyznacza świeca z 27 lipca 2011 na poziomie 6,99. Od połowy września kur porusza się w dość stromym kanale wzrostowym. W tym tygodniu kurs dotarł to oporu oraz co także jest ważne aktualnie jest w starym kanale zniżkującym. Szerokość kanału wyznaczyłem przy pomocy dwóch świec, z dwóch kolejnych dni, a mianowicie z 2010-12-28 oraz 2010-12-29. Górne ograniczenie kanału jest raczej bezdyskusyjne. Dlaczego natomiast prowadzę w taki sposób dolne ograniczenie kanału? Po pierwsze wyznaczyłem linie równoległą do linii górnej. Po drugie przesuwając ją w dół szukałem miejsca, gdzie miała wcześniej duże znaczenie, czyli koniec lub początek świec, zmiany kierunku itp.

Ekoexport - układ tygodniowy
Ekoexport - układ dzienny

Wnioski wynikające z wykresu:
- spadająca gwiazda i wisielec sugerują spadki,
- opór 6,99 pokrywa się gwiazdą i wiselcem,
- dawno nie było spadku.
Jaki pisałem wcześniej,  kilka dni temu próbowałem sprzedać 50% akcji w górnej części spadającej gwiazdy, ale ponieważ cenę sprzedaży wyznaczyłem zbyt wysoką to operacja nie powiodła się. Aktualnie nadal zakładam spadek do około 6,60. Miejsce gdzie mniej, więcej spotykają się dwa wyznaczone kanały. Jeśli w poniedziałek rano uda mi się odsprzedać akcje po atrakcyjnej cenie, to zakładam ich odkupienie właśnie na tym poziomie. W poniedziałek będę sprzedawał akcje jest rozpoczęcie sesji będzie wskazywało na spadek. W przypadku przebicie w dół ostatniej luki hossy (6,25) oznacza dla mnie całkowite zamknięcie tej pozycji. Innym wariantem , który może się zdarzyć jest pokonanie z rana w sposób znaczący oporu 6,99 i marsz do górnego ograniczenia kanału. Najbliższe dni pokażą czy będziemy wędrować kanałem wzrastającym czy zniżkującym.
Potwierdzenie wsparcie na 6,60 można znaleźć także na wykresie 4 godzinnym.
Ekoexport - układ 4godzinny
Poniżej zamieszczam w większym powiększeniu wykres w układzie dziennym. Można dokładnie obejrzeć jak poprowadziłem kanał spadkowy.
Ekoexport  - układ dzienny
Ekoexport  - układ dzienny
Ekoexport  - układ dzienny
Na wykresie tygodniowym można zobaczyć jak średnie zaczynają się układać w prawidłowej kolejności co można odczytać jak długoterminowy sygnał kupna. Ale z zakupem długoterminowym na razie wstrzymałbym się. Być może kanał spadkowy odegra silą rolę i powstanie nam formacja oRGR. Podobnie jak miało to miejsce na Cormay.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz